http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/SuperStar/tr21-2.jpg

...Wiedzą o tym doskonale brand menedżerowie z Superstar Components - jednej z ciekawszych firm "produkujących" wysokiej jakości, specjalistyczne rowerowe komponenty, w tym interesujące nas obręcze i koła.

Michał Śmieszek

 

Od jakiegoś czasu zauważalny jest wśród producentów wyraźny trend powrotu do korzeni, tj szerokich obręczy. Nie od dziś wiadomo, że gumowe papucie zdecydowanie lepiej układają się i pracują na szerszych niż węższych rafkach. Tyle teoria. Jednak w pewnym momencie historii roweru MTB waga kół zaczęła odgrywać znacznie ważniejszą rolę, aniżeli kwestia przyczepności. Dziś, gdy obróbka metali, tworzenie ich nowych stopów doszło do perfekcji, oba te pierwiastki dają się połączyć w zgrabny, użyteczny i co najważniejsze - nie ekstremalnie drogi produkt. Ma to niebagatelne znaczenie, zwłaszcza dla Nas - miłośników wielkiej kiszki.

Dowodem dobrego pomysłu na pogodzenie "wody i ognia" w świecie Wielkiego Koła jest internetowy sklep, SuperStar Components, który od 2006 roku z sukcesem sprzedaje dobrej klasy części za relatywnie rozsądne pieniądze. W temacie kół i obręczy, w sezonie 2015 w ofercie pojawią się bardzo interesujące modele. Wszyscy sympatycy 29erów, ale też średnich kółek powinni zwrócić baczną uwagę na trzy rafki z linii T-Ready. Zdaniem producenta wszystkie łączą w sobie sztywność, niską wagę i odporność mechaniczną. Do ich produkcji wykorzystano stop aluminium 6000 uprzednio poddany obróbce termicznej. Każdy model posiada stalowe oczkowanie, które choć zwiększa masę finalną, to jednak wzmacnia wielokomorową konstrukcję i umila życie mechanikom. Jak przystało na nowoczesną i współczesną obręcz - Superstar zaimplementowało własny system bezdętkowy LOK-R. Do kompletu można oczywiście dokupić wentyle, taśmę i uszczelniać, które polecają i zalecają specjaliści firmy. Nie można nie wspomnieć o walorach wizualnych, bowiem obręcze T-Ready występują aż w 5 wersjach kolorystycznych: czarnej, srebrnej, limonkowej, czerwonej i niebieskiej

Pierwszą godną adnotacji jest T-Ready EX23, która reprezentuje sekcję All Mountain i Trail. Zewnętrzna szerokość 30mm i wewnętrzna 23mm pozwala nanizać opony o szerokości do 2.6". Najprzyjemniejszą jest oczywiście waga. Wedle producenta EX23 29" waży 480g! Choć to chyba błąd na stronie internetowej, gdyż 650B jest 20g cięższa, zaś 26" kolejne 30g. Nawet jeśli pozamieniać te wartości, to EX23 jest silną konkurencją, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę - 29,99 Funciaków brytyjskich!

 ex23-2 ex23-1

Miłośnicy Enduro wręcz obowiązkowo winni rzucić okiem w stronę najszerszej T-Ready DS25. Jak sama nazwa wskazuje, wewnętrzna szerokość to 25mm przy 30mm na zewnątrz. Model 29" waży zaledwie 545g. Maksymalny rozmiar kapcia, jaki można nań zamontować to 2.7". Cena nadal niezmienna 29.99 GBP

ds25-2 ds25-1

Krosiarze oraz ci, którzy jednak wolą "wąskie" Hoola Hoop, wybiorą jeden z pięciu kolorów T-Ready TR21.

Właściwy profil gumowych kapci zapewni wewnętrzne 21.23mm. Waga także nie smuci (przynajmniej tej "normalnej" części rowerzystów) - 500g (29") i 470g (650b). Wedle informacji na stronie, wciśniemy tu bezpiecznie oponę o szerokości 2.4". Cena? Podpowiedź: "Dziś wszystkie obręcze T-Ready sprzedajemy w tej samej cenie".

tr21-2 tr21-1

SuperStar Components udowadnia, że rynek to nie tylko DT Swiss, ZTR, Mavic i WTB, że można zaoferować rozsądną jakość za normalne pieniądze. Dostawa z UK nie kosztuje wiele, a firmowy magazyn głośno informuje: "plenty in stock"...To jaki kolor wybieracie?